Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Kadarkás emberünk újra visszatér

Vesztergombi József Szekszárdi Kadarka 2008

2011.10.06. 06:00 - palack

Vesztergombi Józsefnek a kadarka a kedvenc bora, nekünk – és ezzel nagyon nem vagyunk egyedül – meg az ő kadarkája az egyik kedvencünk. Műtannin és Bob után én vállaltam be a trilógia harmadik részét. Idén a szekszárdi kóstolón kaptam ehhez egy löketet, mikor végigkóstolva jó néhány kiváló példányt, az övét találtam a legkiemelkedőbbnek. Szentendrén sikerült aztán beszereznem egy palackkal belőle, a minap pedig fel is bontottam, hogy végre otthon nyugodtabb körülmények között méregethessük egymást.

A megszokottnál sötétebb rubin szín után intenzív, tipikus és szerintem tökéletes kadarkaillat fogad. Szamócalé és cseresznye érkezik édesen, áradón, kedveskedve. Aztán egy kis földesség, hogy mélysége és komolysága is legyen, végül pedig nem is kevés édes fűszeresség az izgalom kedvéért. Tiszta, vonzó és játékos bemutatkozás, ahogy kell. Kóstolva közepes testű, tele van húsos gyümölcsökkel és szinte robbannak az ízek az illat után már teljesen gyanútlan nyelven. Könyörtelenül megkapunk mindent, amit az illat ígért. Savai remek munkát végeznek, szépen tartják a nem éppen súlytalan kortyot, rájuk hárul ugyanis ezen feladat nagyobb része, hiszen tannin nincs túl sok ebben a borban. De hát ezt ugye a kadarkától már leginkább megszoktuk, kadarkaléptékkel egyébként nem is olyan kevés az benne. Édesen, hízelgőn, gyümölcsösen induló íze idővel finom sóssággal keveredik, hogy aztán még a lecsengés előtt szárazba, finoman kesernyésbe forduljon. Ilyenkor már az alkohol csípni kezd, a fűszeresség pedig óvatosan felülkerekedik a gyümölcsökön. Tudjuk, hogy az alkohol szólózása szigorú wésett szabályok szerint hiányosság, negatívum és ejnye, ám ennek a kadarkának nagyon is jól áll ez a fegyelmezetlenség. Lecsengése közepesnél hosszabb, finoman vibráló, kellemes.

Számomra ő a tökéletes kadarka. Nem túl vékony, de nem is mesterkélten vastagított. Tanninja, ha nem is sok, de több a legtöbb kadarkánál. Játékos, fűszeres, de van benne némi komolyság is. Arányos, jó szerkezetű, de van benne valami a kadarka szükségszerű rakoncátlanságából. Önmagában is élményt nyújt, de fűszeres, paprikás ételekhez, például harcsapaprikáshoz, ahogy a honlap is ajánlja fölséges lehet. Nem sajnálom tőle a hét pontot sem.

A fotót innen vettem.

Címkék: kóstolás vörös szekszárd kadarka hétpontos vesztergombi józsef 2008 remetebor

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr533281457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2011.10.06. 08:56:21

Néhány hónapja én is kóstoltam. Alapvetően nekem is az ideális szekszárdi kadarka képet testesíti meg, de 7 pont mégis kicsit meredeknek tűnik rá. borrajongo.blog.hu/2011/04/11/remete_kadarka#more2815314
Hangsúlyozom, a jelen poszthoz képest kissé szigorúbbnak ható pont ellenére feltételek nélkül szerettem, szívesen fogyasztottam, és egy cseppet nem vágytam rá, hogy több legyen.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.10.06. 09:15:46

érdekelne Budapesten hol vásárolható, kóstolható. tud vki segíteni?

palack 2011.10.06. 09:32:22

@szenvedély S.: én is megküzdöttem ezzel. Elvben CBA-ban is lenne, de nekem nem sikerült onnan szerezni. Pedig:

webshop.cba.hu/ProductDetail.php?ProductID=7392&CategoryID=327&nextpage=%2FProductTree.php%3FCategoryID%3D299

Daeril 2011.10.06. 10:48:39

Én is nagyon szerem a Vesztergombi Kadarkáját - konzumidiótaként az Auchanban húztam le.

2011.10.06. 13:47:00

@drbarta: arra gondolj, nagyon leegyszerűsítve, hogy "a 2010-es rieslingekre" 6-7 pontot adtál. sztem ez a kadarka nem rosszabb, sőt. :)

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2011.10.06. 15:04:39

@Parci: Épp tőled vártam már egy kis ellenkezést :))
Ha már off, akkor-
Mely mezei 2010-es rieslingre rémlik tőlem a 6-7 pont? Szerintem 1 db. ilyenről olvashattál, mégpedig a Prager csúcs-rieslingjéről, a Wachstum Bodensteinról. Szerintem annak a bornak a súlycsoportja, ára, általános nemzetközi megítélése, a Falstaff által kiadott 97 pont után, mely feltehetőleg az évjárat legkomolyabb wachaui tételei közé emeli, nem hiszem, hogy annyira hízelgő és az én riesling-szeretetem végett eltúlzó lenne az a 6-7 pont...

Leonard Zelig 2011.10.06. 15:36:54

Balla Géza is jó kadarkát főz Arad-Hegyalján.

2011.10.06. 15:58:08

@drbarta: prager 2010-es rieslingjét én is kóstoltam a pincénél májusban. nálam az a bor 6 pont, mert minden erénye ellenére a savak mindent elöntenek. lefordítva, ha xy villányi borban zavaró a tannin vagy alkohol, akkor ez a bor (egyelőre) szinte élvezhetetlen, fáj inni. amellett, hogy érezhetően nagyon komoly anyag (egy nagyon nehéz évjáratból).

igazából csak azt akartam mondani, hogy bár a két bornak semmi köze egymáshoz, a vesztergombi kadarka nálam mindenben pozitívabb. jobban szeretem, jobban egyensúlyban van, legalább annyira izgalmas is. magyarán, nem volna fair, ha nem adnék neki több pontot.

tényleg nem kötekedni akartam. na jó, csak egy kicsit. :)

neck 2011.10.06. 16:03:32

Az üvegben 2006-os, a címben 2008-as.
Akkor mit is ittál?

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2011.10.06. 16:17:24

@Parci: Nekem nagyon jól esett inni azt a rieslinget, egyáltalán nem éreztem közben fájdalmat. Bár tény, hogy a savak dominánsabbak az ideálisnál(ez miatt nem lett végül 8 pont, mint amennyi korábbi évjárataira járni szokott:)
Tényleg semmi köze a két bornak egymáshoz, de ha már itt vagyunk, akkor a Prager sokkalta komolyabb, hosszabb, mélyebb, részletgazdagabb szerkezetű bor, és bár ezt nem igazán szoktam pontozni, de bizonyára összehasonlíthatatlanul nagyobb potenciállal is bír. Nem ugyanaz a súlycsoport.

Belcsuj 2011.10.06. 17:23:29

@szenvedély S.: Radovin, Pannónia utca, szinte biztos, hogy van még.

lackó 2011.10.06. 18:25:40

@szenvedély S.: ha esetleg nem sikerül beszerezni, írj üzenetet.

2011.10.06. 18:45:43

@drbarta: mit kezdjek egy olyan borral, ami elvileg nagy, komoly stb., de nem szeretem, nem esik jól, nagyon zavar benne valami? ha egy bock magnificót elkaszálható ugyanezen érvek mentén, akkor részemről az a prager is. egyiket sem érzem jogosabbnak a másiknál. (nem összehasonlítani akarom őket, a logikát tartom hasonlónak)

ég és föld volt a 2010-es wachstum bodenstein riesling a 2008-as achleiten gv-hez képest például. az utóbbi kérdés nélküli 8+.

azonos áron is inkább vesztergombi kadarkáját bontanám szívesen, tetszőleges este. legalábbis a riesling májusban mutatott teljesítményét alapul véve, mert persze könnyen lehet, hogy 1-2-3 év múlva mindez megfordulna. nekem és most a kadarka egy szebb bor.

FL 2011.10.06. 19:10:23

Nekem még nem volt szerencsém ehhez a borhoz, így számomra Kadarkában az egyik legfrissebb pozitív élmény Vida Péter Öreg tőkék Kadarkája. Nagyon egyben van.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2011.10.06. 20:25:29

@Parci: Nem kell kezdened semmit egy olyan borral, ami nem tetszik. Megkóstoltad, megfogalmaztad a saját véleményedet, elkönyvelted olyannak a praxisodban, amilyennek akartad. :)
Ugyanakkor nem is értem, egyáltalán, hogy kerültek elő szekszárdi kadarkáknál a rieslingek? Nem mintha bánnám.... :)
Azt se értem, hogy miért emlegetsz most fel villányi nagyágyúkat, amikor én nem tettem, és miért állítod be, mintha én most őket szapulnám?? Nem is ittam még Bock Magnificot...
Csak annyit mondtam az elején, hogy a fenti kadart én is nagyon szeretem, bármikor szívesen innám, de ennek ellenére is soknak találtam a rá adott pontot...

fugu 2011.10.06. 21:04:23

Számomra Vesztergombi József kadarkája etalon. Klasszikus értelemben. Vannak eltérő stílusú kiemelkedő kadarkák még olykor, más mestereknél is, de a legkiegyensúlyozottabb minőségű kadarkaárú kadarka EZ!

2011.10.06. 22:40:09

@drbarta: pedig azt hittem, elég egyértelmű voltam. :)

a bock magnifico csak egy általánosító példa volt egy olyan típusú borra, ami többnyire kap hideget-meleget egyesektől, mert kilóg egy-egy paramétere. szerintem annak a rieslingnek is durván kilógtak a savai, amikor kóstoltuk. (engem például ez jobban zavart, mint a 15-ös alkohol egy nagy vörösnél)

ezzel szemben ez a kadarka szép, elegáns, arányos. semmiképp sem érzem úgy, hogy kevesebb pontot ér, mint a riesling. ennyit szerettem volna mondani. :)

minta mókus 2011.10.06. 23:31:17

@palack: érdekes ez az internetes ár... most voltam egy CBA-ban, 2690-ért mérték!

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2011.10.07. 06:56:41

@Parci: Írtam privátba! Úgy érzem kellően off már itt megtárgyalni akár a Prager rieslinget, akár a savdominanciát, akár a Magnificot...Szép hosszú, kifejtős levélre számíts :)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.10.09. 09:23:29

Ehhez még nem volt szerencsém, de utoljára a Vylyan 2007-es kadarkáját ittam közvetlenül a borászatban, a teraszon. Ott mindennek jobb íze van valahogy, vagy csak a tálaláson múlik?
Mindegy is, az nagyon ízlett.

hofiF 2011.10.20. 18:49:44

A Ráday utcai iF kávézóban Remete borokat kínálunk. Vesztergombi Jóska gyakori vendégünk, legutóbb múlt szombaton kóstoltatott Kadarkákat többek között.
ifkavezo.blogspot.com/2011/10/het-pont-remete-kadarkanak-muvelt.html
süti beállítások módosítása