Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Vidám lilák

Villányi Portugieser 2007: Szemes és Mayer

2007.12.27. 09:00 - alföldi merlot

Majdnem teljesen normálisnak gondolom magam, az elmúlt egy évben mégis legurítottam közel tíz palack oportót, többet, mint az előző háromban összesen. Na jó, egy részük főzőborként végezte, de a többség élvezhető volt. Lehet, hogy ingatag indukció, de mintha az általános borászati, technológiai fegyelem javulása a globális felmelegedéssel karöltve portugieserben is följebb tolta volna a lécet.

Oportóabsztinenciámon az első rést Ebner Öcsi mozsgói szűze ütötte, amely hibáival együtt is az igényesség új szintjét képviseli. Aztán kóstoltam egy-két becsvágyó villányit, és ma már kezdem hinni, hogy lesz még oportófeltámadás. A napokban belelapoztam Alex Liddell Magyarország borai – "egy világhírű borszakértő szemével" - című könyvébe, és ezt találtam a kékoportóról: "Éppen csak kezd olyannak tűnni, mint egy komoly bor." Egy világhírű borszakértővel nem húznék ujjat, legyen akkor inkább vidám!

Mayer Villányi Portugieser 2007

A 2006-os Mayerből csak arra emlékszem, hogy a brutális istállószag ígéretes alapanyagot gyilkolt le. 2007-ről nem gondoltam, hogy jó oportóév lehet (nem mintha álmatlan éjszakákon az oportóévjáratokon filóznék), de az eddig kóstolt Mayer és Szemes alapján könnyen meglehet.

Nem egészen bor, nem egészen gyümölcslé – először ezt írtam a gazdaságos spirálfüzetembe. Aztán, hogy unplugged. Jólesett végre egy ilyen erőlködés nélküli, akusztikus, analóg bort kóstolni, ami addig nyújtózkodik, ameddig a szőlő ér. A szín viszonylag világos. Az első néhány perc fülledtsége után az illat csupa gyümölcs: meggy és szilva, amit karácsonyi hangulat leng be: narancshéj, szegfűszeg és mézeskalács. Kóstolva tiszta és harmonikus. Nem lóg az alkohol, nem dorbézolnak a savak, és szerencsére elmaradt az extraktinjekciós izompumpálás is. A komplexitást hírből sem ismeri, de villányi vörösben felüdülés az ilyen eszköztelen természetesség. Annyira lelkes voltam, hogy a kóstolás hevében még hat pontot szavaztam meg, aztán napokkal később, valamelyest kijózanodva lementem ötre. Nagy valószínűséggel így is a legszebb oportó, amit valaha kóstoltam. Erős 5 pont.

Szemes Villányi Portugieser 2007

A 2006-os kékfrankos annyira tetszett, hogy megfogadtam, földerítem a Szemes-szortimentet. Betáraztam a 2005-ös merlot-ját és a 2003-as cabernet sauvignon-franc cuvée-t. De előbb jött a KO. A kékfrankost élénksége, háborítatlan fajtajellege miatt szerettem. Itt is valami hasonlóra számítottam. Nem jött be.

A Mayer mellett ez nehézsúlyú versenyző. A Jekl-Gere Tamás & Zsolt vonalat viszi, azaz hordóval gyúr rá az amúgy is masszív alapra. Átláthatatlan sötétlila. Az illatban tejcsoki, mogyorókrém, meggy, a háttérben füstölt sonka. Kimondva furcsán hangzik, de a valóságban inkább élvezetes, mint bizarr. Kóstolva vaskos, krémes, csipetnyi édességgel. A prímet a meggy viszi, de sajnos egy kis bélyegenyv is benéz az ablakon. A lecsengés hosszú. Az utóízben az édességhez némi égettség és fanyarság társul. 4 pont.

A jó szándék itt is egyértelmű – ez már nem a sokat kárhoztatott cash-flow bor. De míg a Mayer szálkásít, a Szemes még tömegre gyúr.

Címkék: kóstolás négypontos ötpontos villány portugieser 2007 mayer szemes

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr75269498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pelotepincsi 2007.12.27. 10:10:52

nálam idén a wunderlich 2007 - es új portugizije viszi el a pálmát. igazi letisztult csümölcsbomba, nulla erőlködés

zoli 2007.12.27. 11:04:18

A bevezetőt el is hagyhatnátok, kb. tízszer leírtátok nagyjából ugyanezt az oportó kapcsán. Ahhoz képest, hogy nagyon látványosan nem szeretitek, elég sokat isztok belőle.

alert 2007.12.27. 11:24:20

tegnap vettem hirtelen egy Lelovits villányi portugézert, szintén 2007-es. szerintetek jó lehet? nem volt mondjuk túl drága (1600), vasárnap lesz egy kisebb társaságom, nem akarok velük kitolni, de a zsebemmel sem.

hegyaljai 2007.12.27. 11:30:01

Kedves alföldi merlot!
Az, hogy a globális felmelegedés hogyan fog hatni az egyes szőlőfajtákból származó borok minőségére, finoman fogalmazva is kétséges. Bár a természetes cukortartalom és a szinanyagok javulása várható, de a korai fajták savcsökkenése, a trópusi jellegű felhőszakadások, a napégés nem biztos, hogy a Kékoportónál pozitív mérleget eredményeznek. Egyenlőre szeressük így, persze, ha valaki tisztességgel csinálja. Azért azt remélem belátod, ez nem a "magyar narancs". El lehet belőle hagyni a "kicsit savanyú"-t és büszkének kell rá lenni, hogy a "miénk".

Wine T. Ester · http://www.borhirek.blog.hu 2007.12.27. 13:30:25

A múlt hét pénteken kóstóltam egy alföldi Portagézát. Párhoz már volt szerencsém az elmúlt 10-15 évben (főleg Villányból), de állítom, hogy ez min. 1 nagyságrenddel jobb volt! Javul Szekszárd is, eltelik még 1-2 év, és ha Villány nem villant, bizony könnyen lehet, hogy a második vonalba szorul!
(+ még a globális felmelegedés :-)

Alejandro 2007.12.27. 14:35:22

Lelovits nekem személyesen a kedvencem Villányból. A 2006-os zseniális volt, de a 2007-es is teljesen bátran kínálható, ott van a szeren.

Benikuty 2007.12.27. 15:35:05

Villányban hovatovább a második vonal is elszállt árilag. Nincs miről beszélni az ottaniakról. Kár. Önmagukat írják ki a történetből.
Bocs, hogy ilyen durván bukott ki belőlem, de amikor a pincénél öt rugóért ihatatlant, hát b...szák meg:((
Nevesítsem??!

9mmPara 2007.12.27. 16:16:07

Benikuty!
Légyszíves, igen, nevesítsd! Én borügyileg árérték-érzékeny vagyok és van épp elég másik költséges hobbim, ahol a fölösleges pénzem el tudom verni.

Benikuty 2007.12.27. 16:48:26

Nem. Nem nevesítem, pedig megérdemelné:(
2005-s syrahról van szó. S nem palackhibás, mert hármat a lefolyóba. darabja öt rugó, és ihatatlan.
Ne mondja senki, hogy ha már ennyi, megissza, ha kutya kovászt is:((
Ha kiváncsi vagy, megírom privátban.

kádkongató 2007.12.27. 18:09:20

Valahogy Benikuty előbbi hozzászólást osztani tudom.Hozzátéve hogy a harmadik vonal is elszállt,azaz mindenki. Ha oportó akkor minimum 1000 ha a fos kaberné akkor meg minimum 2 ha barrique akkor meg még föjjebb. De mire kérdem én(meg sokaan mások)?
Nem értenek sajnos a szőlőműveléshez odalent. És nem ám kizárólag őket kell hibáztatni. Szerintemezért is a négyetűs bébetűs kecske és a hozzá hasonlóak a felelősek. Mert az egyszerű paraszt látja hogy a boxijé mennyi és akkor azt hiszi az övé sem annyival rosszabb.Hát ha annyivalnem is, de végeedményben kijövünk hogy ár/értékarányban mindkettő egy kalap szar marad.
Nem ismerem még behatóan de a Szemes Jóskában még énis bízom, illetve a Vylyan szintén talán a kevés kivételt képezi.
A balszerencsés syrahodra énis kiváncsi volnék.

hegyaljai 2007.12.27. 18:58:38

Kedves kádkongató!
Mint ahogyan látod már itt egyeseknek a Bock sem ér semmit, hiszen a parci nevű hozzászóló a "Bort inni karácsonykor" poston lefikázta a 2006-os CS-t.
Én ezzel szemben úgy látom, hogy egy borral nem lehet leteríteni a teljes fogyasztói kört. Kell Portugieser, kell CS. Aki pedig kóstolás nélkül, csak a nevek alapján, vagy a borszakíró véleménye alapján mond véleményt, az engem nem érdekel.

Szegediszomelijé 2007.12.27. 19:58:47

A Mayer 2006-os igen nem ízlett, de most igen kíváncsi lettem az újabbra! Egyébként én már Villányt leírtam ezügyben. Legutóbbi kísérletem Gere Portugizer válogatás Ördögárok dűlő 2006 -nem rossz bor, csak hát Simon Gőzmalmosa meg jobb -1000 Ft -ért... Ugye, ezek után nincs kérdés. Itt azért meg kell említeni, a SPAR-ban láttam a 2006 -os Simon Portugizert (nem pont ez a neve, ne így keressétek, de SPAR válogatásról van szó). Még hordómintaként kóstoltam tavasszal, akkor mondta Simon, hogy 4000 lesz, és valóban annyi. Ha most "csak" olyan, mint hordómintaként, akkor megéri! Szóval, többek között ezért is gondolom azt, hogy bár Villányban van nagyon sok portugizer ültetvény, nem igazán odavaló (csak privát vélemény). Ami viszont odavaló: Volt módom kóstolni a 2004-es Bock Cab. Franc Feketehegy válogatást. 8000 körül van, és nagyon-nagyon jóóóóó=nemzetközi szintű! A keresztre feszítést vállalom. Egyben ötlet: Mivel több villányi borász szerint is a Franc a leginkább Villányba való, az Alkesz betesztelhetne pár komolyabbat, alkalomadtán. Ja, és látatlanban sosem veszek 5000 Ft-os bort. de még 3000 Ft-ost sem -a balesetért magadat legalább annyira okolhatod, Benikuty! Azért remélem, nem lesz több hasonló rossz élményed, természetesen nem ezt kívánom.

kádkongató 2007.12.27. 22:41:20

Kedves hegyaljai!
Én is azok közé tartozom akiknek a "Bock sem ér semmit". Második mondatodat nem értem, és a harmadikat sem nagyon. Nem tudom miért az "ezzel szemben". Mivel szemben? Senki nem mondta hogy egy féle kell. Utolsó mondatoddal is vitatkoznék, azt sem értem miért nekem írod, mert olyanról nyilatkozok amiről tapasztalatom van.
Azonban bátran megteszem ezt ha kell kóstolás nélkül is.Tiszteletben tartalak, ha te mindent amiről/akiről véleményed van meg tudsz kóstolni. Ellenben nem mindenkinek sikerül ez. Tudom akkor nem magyarázzon, mondhatod te. DE azt ,hiszem nem ilyen egyszerű a képlet.
Az általad említett "lefikázott" bor nem tudom tudod-e mikor került piacra. De nekem van egy sejtésem. Túl korán. Egy 2006-os CS kizárt dolog hogy akár már most is piacképes legyen és sejtésem szerint már korábban a piacon volt.Ezzel a hozzáállással Boxi mester tökéletesen bele illik abba a képbe amit eddig is alkottam róla. Egyben ideírnám, szánalmasnak tartom a sok sznob és laikus Boxi-rajongását. Ahhoz, hogy egy borásznak megismerjük a hozzáállását az egész kérdéshez, azt hiszem nem feltétlen kell ismernünk az összes borát. Ha információink vannak róla, ha nem is pontosan de rendszerbe tudjuk őket helyezni anélkül hogy esetleg betéve ismernénk az összes borát, minden évjáratból. Továbbá ha árakról is beszélünk, még inkább létjogosultsága lehet a "blindben" vélemény formálásnak.
Ironman véleményét pedig én is osztom. Rámehetnétek alkeszok a villányi CF-re mert tényleg sokak szerint ez a leginkább oda illő fajta.

nemjo 2007.12.27. 22:50:44

Az ihatatlan 5000 Ft-os Bock syrah fejlett költői vénára vall:
- lehet hogy nem éri meg az árát, de az ihatatlan jelző messze nem igaz.
Értelmes ember 2005-ös villányi vörösért nem ad ki ennyi pénzt, sőt megkockáztatom hogy ebből az évjáratból más magyar vörösért sem.

Úgy látom Eger önkéntes Don Quijote-i karácsony elmúltával sem tették le a fegyvert, továbbra is nagy örömüket lelik Villány fikázásában pedig lassan észrevehetnék hogy ez maximum a saját belterjes körüket érdekli.

Oportó:

-idáig 2 oportót ittam amit bornak neveznék.Az egyik Kiss Gáboré 2006-ból (1.200,-/palack) a másik Bock 2003-as reserve oportója (2.600,-/palack)
A többihez max egy pohár erejéig volt bátorságom ...

hegyaljai 2007.12.28. 00:24:43

Kedves kádkongató!
Vállalom, hogy nem kóstoltam sem a Mayer, sem a Szemes 2007-es Portugiser-ét, Mayer 2005-öséhez volt szerencsém. (Sarki bolt 1600 Ft, kb 5 pont). Ennek ellenére fentebb próbáltam megvédeni a Portugízer becsületét. Tudom, hogy az ilyen blogokon a hozzászólások stílusa nem éppen a katolikis kollégiumban nevelt udvarias úrifiúké, de a kritikámat én úgy fogalmaztam meg a Bock CS-el kapcsolatban a másik poston, hogy mindenki értsen belőle, de ne ártsak. Ez ugyanis fontos elv a borászatban is, nem csak az orvoslásban.

2007.12.28. 00:27:19

kedves hegyaljai!

kérlek, ne általánosíts. ittam nagyon klassz Bock borokat, és mindössze annyit írtam, h a most először kóstolt, egyetlen palack Bock 2006 CS tragikusan ihatatlan volt.

ebből nem következik semmi Bockra nézve, a boraira nézve, meg általában sem következik semmi. holnap megyek Villányba, direkt fogok is venni nála még egy palackkal a kíváncsiság végett.

2007.12.28. 00:29:11

csak hogy a portugieser vonalhoz is hozzászóljak: szerintem tavaly a Szemesé volt a legjobb, legalábbis kifejezetten ízlett minden máshoz képest (bár azt tippelem, csak benyomásra, h volt benne némi CS is).

idén pedig szerencsére a postban említett mindkettőt helyben tesztelni fogom. kíváncsi vagyok.

hegyaljai 2007.12.28. 00:32:51

Kedves nemjo!
Ha igazad van, hogy ezt a villány lejáratósdit valakik mesterségesen gerjesztik, akkor bizonyára nem tudják, hogy nagyobb lenne a dicsősége mondjuk az egri boroknak, ha "a mindenki által elismert", "a megkérdőjelezhetetlen minőségű" villányiakat múlnák felül. Így viszont sikerülhet elérniük, hogy azt gondolják róluk "Ezeknél a vacak villányiaknál nem nagy szám jobbnak lenni".

borcsa2 2007.12.28. 02:09:15

Nem tudom,hogy miért érdem fikázni Villányt?A "Portagizi" tény,jobb évjáratokból akár több évig is jól fogyasztható, de véleményem szerint,azért mégis csak iszogatásra, pörköltözéshez való,főleg ifju sihederként, -nem pedig fellegekben járó gondolatok költéséhez-.A Cab.sav.06 pedig 2007-ben fogyasztva = a borpedofiliával. Aki ily ifju Cs.
vásárlására adja a fejét és a pénzét, vagy tegye el jó mélyen a pincéjében a palackot, vagy, ha izlik neki akkor van szerencséje szépen sminkelt rövidtávfutóval barátkoznia és igya meg gyorsan.Remélhetőleg a mámoron és a fura gondolatokon kivül más mellékhatása nem lesz a bornak.Portagizi vagy Portagéza ,gancegal,nekem 4 rongyot Villányból sem ér, Egerből pedig pláne nem.

dagadtos 2007.12.28. 04:31:15

Hihetetlen, hogy tényleg most már bármivel kapcsolatban pár ember csak Villánnyal tud előjönni, persze csak negatívumokkal...Mégis, a Bock baszogatása vajon hogy jön ehhez a cikkhez?
"Egyben ideírnám, szánalmasnak tartom a sok sznob és laikus Boxi-rajongását." Szerintem a kóstolás nélküli véleményezés a szánalmas - és ahogy már máshol írtam, nem vagyok benne biztos, hogy a jelen helyzetben a Bock borok kedvelése a sznobizmus - jól érzékelhetően kialakult egy szakmai sznobizmus, ahol a Bock neve pl. éppenhogy tiltólistás.
Én persze nem akarom védeni a Bock-ot, elég bosszantó, hogy pl. a 05-ös Ermitage és a merlot ihatatlanul rossz (Utóbbinál lehet, hogy a palackkal volt gond), és ahhoz képest igen drága. Ugyanakkor a cuveé 99, a Capella 03 vagy az említett CF 04 Sel. nagyon erős borok, az abszolút magyar elitben vannak szerintem. (A Magnificohoz és a Syrah-khoz nem volt szerencsém, van itthon egy 05-ösöm, azért kétlem, hogy lefolyó lesz...bár a 15,5-ös alkohol elég ijesztő.) Persze ezeket már a kritizálók nagy része egyáltalán nem kóstolja (ami áruk miatt érthető, nekem is viszonylag szerencsésen sikerült hozzájuk jutnom, de akkor nem kell az egész szortimentről nemhogy véleményt mondani, de minden cikkhez témától függetlenül beírkálni azt.) Az is igaz, a csúcsborok kóstolásához az sem csinál kedvet, hogy pl. itt is egy cikk méltatlanul lepontozta a Capellát 6 pontra. (A főszöveg ugyan érzékelteti,hogy hát több az, csak most itt spéci szempontok, és ígyúgy, csakhát nem biztos, hogy jó olyan borokat 7-esre adni egy 6-ossal szemben, amiket nagy valószínűség szerint maga a szerző is otthagyna, ha az általa 6-osnak minősített és aközött kéne választania.)
Egyébként a 06-os CS valóban elég gyenge szerintem is, de még nagyon fiatal (persze akkor mit keres forgalomban?), a 05-ös viszont egészen jó, ahogy pl. sima 03-as CF is. (Szerintem.)
nemjo: a Gere-válogatás sorozatból, amit ittam 05-ös, az jó, és 5 körül van, és nem ittam, de mindenkitől nagyon jókat hallottam a 05-ös Buttler Bikavérről is pl., már alig várom, szóval nem biztos, hogy nincsenek. (5 ezret megérő borok 05-ből Villányból, vagy az országból.)

egri Fehér 2007.12.28. 08:49:35

nemjo:
A 2005-ös vörösökkel kapcsolatban marhára nincs igazad. Nyilván nem érett be annyira a szőlő, mint 03-ban, de nem kell mindig cabernet sauvignon-t inni... Egerben pl. nem volt rossz évjárat :P

2007.12.28. 10:48:18

gyerekek, mindenki meg van veszve?! :(

1. azért ittam 2006-os CS-t (nem csak Bockot, mást is), mert keresem azt, amelyik a legjobb lesz arra, hogy a pincébe elrakjak sok évre, sok palackkal. úgyhogy LÉCCI ne osszon senki, h mekkora marhaság megkóstolni most 2006-os borokat...

2. annyit írtam, h az általam ivott Bock 2006 CS vacak volt. mit nem lehet ezen érteni? ki beszél itt globális Villány-fikáról? én biztos nem, alapvetően Eger, Sopron és Szekszárd mellett a nagy kedvencem, és a családommal 10 éve járunk oda rendszeresen.

úgyhogy kicsit vegyen vissza már mindenki, de tényleg... :-(

MalbecNC 2007.12.28. 11:52:53

Parci, az a 2006-os CS, amelyiket érdemes lesz pincébe elrakni sok évre még hordóban van, és ott is lesz még legalább egy évet. Ami már most palackban van az friss fogyasztásra készült, max. 2 évig élvezhető, utána igya meg az ellenségem.

Ha a Bock kivételével a többi kóstolt CS mind hordós tétel volt, akkor vedd tárgytalannak a kioktatásom!

kádkongató 2007.12.28. 12:35:20

Kedves nemjó:Saját belterjes köröm nincs, van viszont villányban szőlőm.

Kedves Parci: Nem akarok beleszólni a magán életedbe, nem én találtam ki, de nem biztos hogy a legjobb vétel a Boxi említett bora.Biztosan több tiszteltet érdemel ,mint amennyit tőlem kap, de ezekre az alap boraira, hogy nyers az nem hiszem, hogy a túlzás fogalmát kimerítené. Viszont a Szemes Józsit annál inkább ajánlják egyre többen.Cabernéjét én is kóstoltam és vagy eny 50-50% CS és CF küvéje 2500 körül az komolyabb fából van faragva. Ha eztis majd teszteled, kérlek írd meg véleményedet.
Ezt a villány lejáratósdit meg szerintem jobb lez ha abbahagyjátok mert szánalmas. Mint ahogy ti is , mi is csak a véleményünket írjuk le, ha nem tetszik, nem muszáj szeretni, azonban érvekkel(feltéve ha vannak) meg lehet próbálni vitatkozni vele.

kádkongató 2007.12.28. 12:56:02

Kedves dagadtos!
Nem az általad említett szakmai sznobizmusra gondolok, hanem a laikus sznobizmusra. Nem tudom hogy ki mondta,(talán Hamvas??) de a sznobizmus az nem feltétlenül probláma, mert akár az egyik lépcsőfok is lehet az igényesség felé. Namost az általam említetteknél ez nem lépcsőfok, haen, konstans állapot, és bizony igen sokan élnek még Boxi-kultuszban. Amit te említesz az is létezik, valószinű hogy én is annak vagyok az "áldozata".

A kóstolás nélküli véleményezés szánalmasságáról utoljára, csak annyit:
nem tudom olvastátok e itt az alkeszok töprengését a vak kóstolás mindenhatóságáról. Nem tudom hogy hallottatok-e műborokról és arról, hogy az érzékelésünk, észlelésünk mennyire átverhető.(Nézzétek meg pl Heston Blumenthal kísérleteit málna illetve cékla fagyival.Kinek melyik ízlett, milyen információk birtokában.Molnár B írt ezekről)Esetleg hallottatok-e Györgykovács külföldi borversenyeken elértered sikereiről. Utóbbiról nem hiszem hogy sokat. Vajon miért? Csak itthoni nyelveknek jön be annyaira?
Szóval a felvetéseimet ha egybe pakoljuk, talán érezhető hogy nem a kóstolás ellen beszélek én, viszont az mellett, hogy van ami ezen túlmutat, illetve ha minimálisan is, de legalább helye van mellette.
További szánakozásokat, szívélyesen fogadom.

Cirfandlia 2007.12.28. 16:49:54

Kb. egy hónapja kóstoltuk: (jegyzetünkből)
Mayer Villányi Portugieser 2007 12,5 %vol
-Tipikus oportó illat (ibolya, meggy, cseresznye befőtt ), de kissé visszafogott.
-Ízben hatalmas gyümölcsösség !!
-Szép összhang, nagyon jól sikerült újbor.

Bock Syrah 2005 15,5 %vol

-Illata rendkívül összetett: ribizli, menta, fűszerek,csoki, kávé, dohány.
-Íz: szilvalekvár, fekete ribizli, mentás, kardamomos fűszerek, kapucsinós felhanggal.
-Rendkívül megnyerő
Egy Weninger és egy Penfolds Shiraz labdába sem rúgott mellette...

benchmade 2007.12.28. 22:07:02

Aki Villányban 2004-ben és 2005-ben kijött a csúcsboraival az a nevével játszott. 2005-ben 15,5% alkohol? Viccelsz ugye? Az közel 24-es cukor, 2005-ben ember!!!! A normálisabb borászok erre az évjáratra 3-4 pontot adtak.

Cirfandlia 2007.12.29. 10:29:47

Egy évjáratot szted csak a cukorfok határoz meg ill. tesz jóvá avagy rosszá? Mert sztem közel sem. Persze ezzel nem azt vonom kétségbe, hogy javítottak volna, de nem feltétlen kellhetett.

2007.12.29. 15:25:27

kádkongató: Szemeshez szoktunk minden évben menni, most is megyünk. plusz Mayer, Jekl. meg most Fritz is volt Szekszárdon.

nincs prekoncepcióm sosem a borra, éppenséggel akár jó is lehetett volna az a Bock CS... de nem lett az.

sok évre elrakni = kb 2-3 évre elrakni. annál tovább nem maradna meg(ivás nélkül) úgy sem nálunk :)

Villányt pedig továbbra is szeretem, mint olyant, ÉN biztos nem "járattam le" (nemtom, kire gondoltál).

2007.12.29. 15:27:30

ja, hogy ontopik is legyek: Fritz 2006 CS nagyon klassz volt. akár túl fiatal, akár nem, komoly potenciálja van. sok gyümölcs, pont kellő fanyarság, talán lehetne picit nagyobb teste, de gond egy szál se - szerintem.

benchmade 2007.12.29. 20:59:58

Kedves Cirfandlia! Te is csinálsz bort. Cukorból lesz alkohol. Én csak azt írtam le, hogy mennyi cukorból lesz 15,5% alkohol. Ez tiszta kémia. Te 2005-ben mekkora cukorral szüreteltél és elképzelhetőnek tartod-e természetes módon azt a cukorfokot ami a Bock syrah alkoholját eredményezte? Szerintem a kérdés és a válasz is elég egyszerű.

Merlot 2008.01.02. 10:43:09

Parcinak.
Tiszteletben tartva egyén ízlésedet, mégis megkérdezem. Miért jó neked egy nagy vörösbort (CS) ifjú korban kivégezni? Erre ott van a Portugieser, a Kadarka. Ilyen alapon elmehetnél Tokajba és kérhetnél valamelyik borásznál 2006-os
Aszút is. (ha lenne olyan bolond, hogy adna....)
Mindent a maga idejében!

kádkongató 2008.01.02. 22:47:09

Kedves Merlot!

A hasonlatodat nem érzem teljesen relevánsnak.Mert amit írsz, szemben egy friss kabernével, az igen jó lehet. December 13-ai Heti Válaszban írt erről az Alkonyi.Itt a link: www.hetivalasz.hu/cikk/0712/aszu_frissen_erjedve
Bár az esélyekről, hogy kapsz, hasonló a véleményetek...
Üdv
süti beállítások módosítása