Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Sarki fény-hadművelet 008

A legjobb magyarok Stockholmban

2008.04.08. 07:11 - Az Alkoholisták

A Bormarketing Kht az ITD támogatásával részt vesz a stockholmi Vinordic kiállításon. Összesen 125 borból választották ki azt a negyvenet, amely Magyarországot képviseli. A válogatásban 5 aranyszájú svéd segédkezett, akik 3 nap alatt kóstolták végig magukat a 125 mintán.
A kiállítás részeként "Wines of Hungary: Tokaj and beyond" (Magyar borok - Tokajon innen és túl) címmel egy szűkkörű kóstolószemináriumot celebrál Andreas Larsson, svéd sommelier világbajnok. Larsson a szemináriumhoz 8 reprezentatív bort választott ki.

A Larsson-féle mezőny:
Királyudvar SEC 2006
Dobogó Furmint 2006
Demeter Szerelmi Hárslevelű 2006
Hollóvár Hárslevelű 2006
Ráspi Kékfrankos 2006
Vylyan Pinot Noir 2006
Árvay Édes Élet 2003
Patricius 6p Aszú 2000

A szélesebb mezőnyben olyan MűvAlk kedvencek is helyet kaptak, mint:
Gál Lajos OR 2006
Királyudvar Ilona 2003
Bussay Esküvé 2006
Weninger Kékfrankos 2006
Gróf Buttler Bikavér - Nagyeged 2005
Pannonhalmi Borház Pinot Noir 2006

Címkék: híradó svédország bormarketing kht

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr56416306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2008.04.09. 07:52:07

Éljen, éljen, éljen!

Az ítészek jó izlésről tesznek tanúságot. A Larsson féle mezőny kifejezetten tetszetős. Jól választott, már csak azért is, mert nincs benne buktató, ezek a borok nemcsak, hogy gyönyörűek, hanem közérthetőek is! Közte két nagy személyes kedvencem, de nem mondom meg :)

deprimarius 2008.04.09. 08:39:35

Én is éljenzek, de inkábbb úgy fogalmaznám meg, hogy végre zömében kiemelkedő és valóban különleges borok kerültek ebbe a mezőnybe. Ilyen borokkal van esélyünk kitűnni a sokaságból.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.04.09. 09:19:46

Bra val!

A két hárs az helyre fogja tenni a svédeket :)

valuka · http://www.borkem.hu 2008.04.09. 09:48:42

Nagyon jó kis válogatás ez, széles látókör a magyar pincészetek boraiból. Külön öröm számomra dr. Bussay és a pannonhalmi Pinot szereplése. És az is, hogy végre nem csak tokaji aszúkat emeltek ki. A pannonhalmi Pinot engem is eléggé meggyőzött amikor kóstoltam.

Jenyei 2008.04.09. 10:15:31

A Dobogó Furmint nálatok ígéretes 4 pont volt. Larsson mesternél tehát az ígéret valóra vált :)

bodorján 2008.04.09. 14:09:09

Nagyon jó kis sor, elfogadnám. :-)

Szerintetek vannak akkora tételek ezekből a borokból, hogy mondjuk a svéd alkoholmonpólium értelmezni is tudja őket?

Tavaly voltam Svédországban és a Systembolaget kínálatában, szinte kizárólag a némettulajdonú magyar borászatoktól volt bor. Olcsó és elég gyengus borok voltak.

valuka · http://www.borkem.hu 2008.04.09. 15:52:19

Szerintem sajnos nincs. Beszélgettünk erről a Cézár Pince svéd tulajával ő is azt mondta, hogy elég nagy mennyiségnek meg kell lenni neki ahhoz, hogy exportálhasson ki Svédo.-ba.

shiraz 2008.04.09. 16:11:07

A Systembolaget csak kiskermonopólium (az sem sokáig), de az éttermi piacon dolgozhatnak az importőrök!

koccintós 2008.04.09. 17:47:02

Egyébként ez a baja a magyar bortermelésnek, hogy nem tud olyan mennyiséget szállítani egy-egy külföldi üzlethálózatnak. A viszonylag olcsó, de jó minőségű (értsd: hétköznap este megbontom, és elkortyolgatom) borok piacán nem rúgunk labdába. Ezért kell még inkább kell a minőségi termelés felé törekedni.

Mondjuk egy ilyen sorral, mint a Larsson mesteré, már lehet nyitni, az biztos.

fordítás 2008.04.09. 18:03:30

Végre valami marketing északon.jippi!
äntligen, marknadsförs ungerska viner'
Finns efterfrágan kan distribiton ordnas i grossistleden, det funkar redan.
Ha van kereslet a disztribució megoldható a nagykerben.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.04.10. 10:46:40

Kedves koccintós,

ez nem baja, hanem hatalmas előnye a magyar bortermelésnek... avagy lehetősége :)
Ahogy te is mondod nem az olcsó mindennapok borainak a versenyébe kell beszállni hanem az egyedi és izgalmas kuriózumokéba.

koccintós 2008.04.10. 12:46:51

Igazad van, BZoltan, én is erre gondoltam, viszont a kuriózum borok palackszáma a külhoni (azaz nálunk sokkalta nagyobb) piacok számára értelmezhető mennyiségűnek kellene lennie.

Pl. egy Homonna féle hárslevelűvel (szándékosan ezt írom, mert egyetértek veled, hogy ez a fajta lehetne az egyik, amivel meg kéne jeleníteni a magyar borokat), amiből ha jól tudom, 200 palack készült, azzal nem igazán tud mit kezdeni egy külföldi értékesítő. Pedig de jó is lenne, ha...

Gelencsér László 2008.04.11. 15:04:07

A francba! Az "Év Borászá"-tól semmit nem választottak ki! Ezekszerint mégsem az én bimbóimmal van a baj:)

lackó 2008.04.11. 21:01:55

Vendéglős létedre nem tudod befejezni ezt a rosszindulatú személyeskedést? Épp a minap fordult meg fejemben, hogy a hosszú hétvégén ellátogatok felétek. Ha ugyanarról a személyről van szó, most dőlt meg az ötlet.

Itt csúcsborokról van szó...125 borról. Te látod már a listát? Miért fáj ez ennyire neked???

MalbecNC 2008.04.12. 01:14:59

Gelencsér László... tényleg nem az bimbóiddal van a gond. Mással....

t f 1 (törölt) 2008.04.12. 07:09:45

Vendéglős? Akkor minden világos...

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.04.12. 08:19:43

Kedves koccintós?

Biztos, hogy jó lenne, ha a párszáz palackos megismételhetetlen és egyedi tételeinket mondjuk egy pekingi milliárdos inná meg jégbehűtve narancslével felhigítva? :)

Mostanában kezdek egyre jobban meggyőződni, hogy a magyar borok egyik, ha nem a legnagyobb érdeme a változatosság és/vagy az arra való lehetőség.

Gelencsér László 2008.04.12. 13:12:39

Ha már a személyeskedésnél tartunk:
Azért szoktam ide írni, hogy a borokról mondjak véleményt. Nem az ide író emberekről. Hogy itt ki a vendéglős, a bankár, a borász az mellékesnek kell(kellene) hogy legyen. De lehet hogy a borász mégsem... A blog a borokról szól és a borászokról. Nem rólam, a munkámról, vagy rólatok. És remélem nem is a "tisztességes, jó minőségű" fröccsborokról....vagy az én agyamról. Esetleg arról sem hová készül xy hozzászóló a hosszúhétvégén. Arról inkább hogy milyen bort ivott és az milyen is volt.
Ami inkább idevág:
Két hete azt mondtátok hogy az " Év Borásza" csúcsborokat is készít. Erre példákat is soroltatok( nézzétek vissza!) Most meg mégsem készít azokat kedves "druszám"? Akkor meg miről beszélünk. Magyarországon az "Év Borászának" nincs csúcsbora?
Hogy miért fáj ez nekem ennyire?
Nem fáj. Csak ezek után, a többi borásznak - akik csúcsborokat is készítenek folyamatosan - adjatok értékrendet. Mondjátok meg Nekik hogy nem a bor számít! Mutassátok meg az utat amitől jobb lesz a magyar bor hírneve. Egy szakmai "vakkóstolás" után nézzétek meg az arcokat mikor kiderül hogy melyik bor kié is volt!
Erről beszéltem eddig is és nem arról hogy esetleg a Frittmannak a füle eláll-e vagy sem. Nem ismerem. Csak a borait kóstoltam és arról mondtam véleményt. De ezt megtettem más boroknál is.

lackó 2008.04.12. 23:01:09

Miért kell lennie csúcsbornak az év borászának? Kötelező...csak az zavaró, hogy folymatosan látványosan piszkálod Firtmannékat, ahol tudsz, ott hozod elő a lerágott témát...a szakmában senki nem vitatja a döntést.

Az emberről és az emberekhe való hozzáállásról is szólnak a vélemények. Az, hogy te nem tudsz túllépni ezen, ez a tény zavaró, többeknek is. Csak kérdem: te ismered a 125 bort?

A többi borász nem haragszik, hogy Frittmannék lettek az év borászai. Legalábbis eddig még mdineki örült neki. Ez egy elismerés, aki megkapja, az örül, aki meg nem, az nem foglakozik vele. Ez jó annak aki megkapja, de semmi kára nem származik belőle, ha nem.


Nem megyek hozzád, mert ha nem tetszik a kaja és ezt megmondom neked, életem végéig haragudni fogsz rám :)

dalton1 2008.04.12. 23:21:19

Kérdés hogy a fogyasztó/az ember csúcsborra vagy jó borra szomjazik-e???

(Most egy 860Ft-os Hilltop rizlinget iszom és nem cserélném fel egy Örökkére, és nem azért mert ez a jobb...)

Mi a jó...?

dalton1 2008.04.12. 23:24:20

Év borásza nem azért lesz valaki mert van csúcsbora...különben is mi az hogy csúcsbor? És mi a csúcsbor az Alföldön? Barik cabernet???

Év borásza azért is lehet valaki mert jó borokat készít természetes úton egy olyan borvidéken amit sok csúcsborra szomjazó ember a sárga földig gyaláz...

t f 1 (törölt) 2008.04.13. 07:40:05

Immáron 20 éve a munkám része a vendéglátósokkal való kapcsolattartás. Így nyugodtan kijelenthetem, hogy a 90%-uknak hasonlóan faragatlan a magatartása. Mi ez, valami trendi a vendéglátásban? Aztán meg panaszkodnak, hogy nincs vendég...
Tisztelet a kivételnek.

megjegyzés 2008.04.13. 10:56:49

mondja már neg valaki, mi az írott és publikált kritériuma annak, hogy valaki az " Év Borásza " címet elnyerhesse. én ugyanis hosszú kutatás utám sem leltem semmire... így ( mindamellett hogy hangsúlyozottan tisztelem Frittmann-ék munkásságát ) az egésznek gittegylet szaga van

lackó 2008.04.13. 14:10:21

Azt hiszem, hogy a Magyar Bor Akadémia honlapján van erről szó...de még mindíg komolyan itt tartunk? Nevetséges.

megjegyzés 2008.04.13. 14:35:07

kedves lackó, a honlapon kritérium-rendszer nem található. persze, hogy itt tartunk : addig, amíg alapdolgokat nem definiálunk, addig nevetséges szakmáról beszélni .

lackó 2008.04.13. 16:54:42

Tényleg ilyen fontos ez a kérdés? Valamiért pár nap után nem foglalkoztatott a tavalyi év után a döntés, mert semmi nem változott meg. Most sem.

MalbecNC 2008.04.13. 17:20:52

Kedves Gelencsér László!

Minden személyeskedés nélkül, de tényleg nem értem, hogy miért nem vagy képes már megérteni, hogy az Év bortermelője nem a csúcsborokért kapja az elismerést, hanem a munkájáért? Ha erről a vágányról le tudnál lépni, sokat segítenél magadon!

MalbecNC 2008.04.13. 17:27:10

Hú, dalton1, ez a mondatod nagyon tetszett!

"Kérdés hogy a fogyasztó/az ember csúcsborra vagy jó borra szomjazik-e???"

Miért feledkezik el sok ember arról, hogy a bor alapvetően egy élvezeti cikk és annak számos fokozata van? Az ember hangulatától, állapotától és környezeti feltételeitől függően más és más bort kíván, de egyet mindenféleképpen elvár, hogy a maga nemében az a bor jó legyen!

MalbecNC 2008.04.13. 17:35:08

Kedves megjegyzés, a Magyar Bor Akadémia honlapját megnézheted:
www.magyarborakademia.hu/letoltesek/azevtermvalszab.pdf

És a kritériumk:
* többéves kiemelkedő szakmai teljesítménnyel kell rendelkeznie
* a készített borok állandóan kíváló minőségűek (nem csúcsborok!) legyenek
* legyenek hazai és külföldi versenyeken elért sikerei
* különös figyelmet kap az adott év teljesítménye. Ezt fogalmazták már úgy is valahol, hogy abban az évben legyen egy kiemelkedő bora. Ez az ítéletet természetesen nem egy svéd bizottságtól várja el az Akadémia...

MalbecNC 2008.04.13. 17:37:28

Hát, lackó kedves, engem Garamvári tavaly eléggé kiakasztott, el is vette számomra az értékét az egésznek...
most azért helyrebillent a dolog.

lackó 2008.04.13. 17:53:17

Helyre, helyre, de nem hiszem, hogy tényleg ennyire lényegi kérdés lenne..pl...az én izlésemen kifejezetten nem változtatott :)

dalton1 2008.04.13. 17:53:38

Igazából ez egy cím amit a szakmabeliek egymásnak odaajándékoznak. Vagyis nem tőlünk vesznek el valamit hanem egymásnak adnak. Tehát lényegében fölösleges azon vitatkozni ki érdemli meg és ki nem. Ha ennek lenne jelentősége vitatkoznának rajta az érintettek...

lackó 2008.04.13. 17:55:28

Akik pedig nem vitatkoznak...:)

MalbecNC 2008.04.13. 18:06:17

Számomra nem lényegi kérdés, nem az alapján veszem a bort, hogy kapott-e már a tulaja ilyen kitüntetést. Azt viszont nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy mekkora marketing értéke van ma már. Jó pár évvel ezelőtt hiába mondtam pesti ismerőseimnek, hogy a Taklernak igen jó borai vannak, mindaddig nem vettek igazán komolyan, míg ő is az év borásza nem lett. Előtte csak Vesztergombi létezett számukra....

lackó 2008.04.13. 18:29:56

Na lássuk...igazad van Malbec, nem ez alapján választok én sem, sőt, abszolút nem befolyásol a választásban a plecsni...de gondolom Takler sem panaszkodott azért, mert a pesti ismerőseid nem mentek hozzá...

Jenyei 2008.04.14. 11:20:44

Az én szememben az év borásza csinálja nagyon jól a dolgát. Alázattal, hozzáértéssel hozza ki a lehetséges maximumot abból, amivel dolgozik. Mindazon borok alapján, amiket Frittmanntól ittam, ők ennek a kritériumnak megfelelnek.

megjegyzés 2008.04.14. 18:57:13

kedves MalbecNC,
És a kritériumk:
* többéves kiemelkedő szakmai teljesítménnyel kell rendelkeznie
* a készített borok állandóan kíváló minőségűek (nem csúcsborok!) legyenek
* legyenek hazai és külföldi versenyeken elért sikerei
* különös figyelmet kap az adott év teljesítménye.
ezek azért elég szubjektív ( mondhatni gumi- ( ergó tetszés szerint nyújtható ) kritériumok. és nekem éppen ezzel van bajom : a magyar bor nemzetközi tekintélyét ez nem növeli...

Gelencsér László 2008.04.15. 09:11:47

Javaslom kostolásra a 2003-as Merlo-t és a 2006-os Kékfrankost ( a simát ). Majd valaki pl: "alföldi merlot" (:)) írja meg a véleményét.

lackó 2008.04.15. 11:19:55

Javaslom, lépj túl ezen, mindenkinek ez az érdeke.

Avagy, ha meg akarom fordítani: Javaslom kóstolásra Bock József 2006-os Szent Márton portugieserét, Polgárék 2006-os újborait, avagy més sorolhatnám a számtalan példát.

Értelmeteln vajúdás ez. Lehet, nem is érdemes reagálni. Mindegy. Van 2 ember az országban, aki nem képes túllépni ezen. Ha ez olyan hatalmas problémát jelent számodra, foglalkozz vele nyugodtan, de szerintem nem éri meg, minek?

Amúgy meg mit vársz egy 2003-as alföldi merlot-tól? Nem mondod komolyan, hogy elvárásaid vannak vele szemben! A 2003-as évben elégtek a savak, gyönyörű évjárat, de a borok nem lettek a legtartósabbak. A 2006-os Kékfrankos pedig ha jól sejtem, 500 Ft körül van. Ebben a szegmensben sem hiszem, hoyg túl nagy elvárásokat kellene támasztani, mint ahogy a bor egy korrekt, hétköznapi bor.

Javaslom kóstolásra a 2006-os kadarkát, 2007-es rozét, ezerjót, Cserszegit, Irsait...

Gelencsér László 2008.04.15. 12:19:09

Dehogy jelent nekem ez problémát! Mostmár bort sem ajánlhatok tetszelésre? Ugyan már! Hagyjuk ezeket a marketing szempontokat, amiket itt képviseltek ebben a témában. Ezen nincs mit szépíteni! Nemcsak azt lehet leírni hogy valami nagyon jó vagy elfogadható, hanem azt is le kell ha valami nem. Akkor is ha ez kissé rontja azt a stratégiát amit az alföldi borok köré akarnak(akartok) vonni.
A 2007-es rozét kóstoltam le is írtam hogy egész jó. A 2006-os kékfrankos selectionról sem tudtam rosszat mondani, csak azt hogy ebben az árkategóriába vannak jobbak is. A Cserszegit is kóstoltam. Ár/érték arányban rendben van, de semmi különös érzést nem keltett bennem. A kedvedért meg fogom kóstolni az Irsait is. A Kadarkát nem tudtam beszerezni.
Te meg nézdd meg az általam ajánlott kettőt. A cikkben említett válogatáson is volt egy kategória: két (2) eurós borok. Ezek valóban oda tartoznak. Ezért is bátorkodtam megjegyzést tenni.
A Bocknak a 2007-es Szent Márton bora is nagyon gyenge teljesítmény. El sem tudtam adni. Ezt is leírtam már az újborok tesztjénél, hogy szinte ihatatlan. Ezzel kapcsolatban senki sem esett nekem. Akkor miért is baj hogy u.ezt leírtam egy jelenleg is kapható alföldi merlot-ról?
Azt sem mondhatod hogy valamikor is villányi borászokat dicsőitettem volna.
És igérem a Frittmanról többet nem írok. Értelme nincs.
Más:
Nemrég villányban jártam. A legjobb Cabernet egy jelenleg még névtelen, fiatal borászNőnél Nitt Alettánál kóstoltam. A többi tapasztalatomat majd késöbb leírom.

lackó 2008.04.15. 12:39:15

Villányból Pratsch is nagyon nagyon...

egyébként nincs marketing szempont.
süti beállítások módosítása