Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Nem adom fel

Orsolya Pince Görbesoros Kadarka 2007

2009.02.16. 14:56 - vörös és fehér

kadarkaMegszállottan keresem a jó kadarkát. Ami egyfelől fűszeres, másfelől itatja magát. Ami izgalmas és zamatos is egyben. Ha végignézem az itteni írásokat, mások is sokat keresgélnek, s bizony csak keveset találunk. Nekem a legnagyobb élményt eddig egy Gróf Buttler kadarka adta, mindezt sajnos igen magas áron. Most viszont Ostoroson ennek feléért megtaláltam azt, amire mindig is vágytam.

A tavaszi Orsolya-pincelátogatás után már azt gondoltam, hogy ez az én borom lesz; akkor ezt jósoltam: „a 2006-os nagyot szólt. Ez szerintem nagyobbat fog”. A Görbesoros-dűlőből származó alapanyag két 225 literes, harmadtöltésű hordóban, és egy, Tarnóczi Zoltán nagyapjától örökölt 132 literes, 1938-ban készült hordóban érlelődött. A 760 palackot Orsolyáék szűretlenül töltötték le. Tudomásom szerint nem könnyű, de nem is reménytelen hozzájutni. A debreceni Eszencia borszaküzletben 3120 forintos áron kapható, de a Gold Centerben is megvehető. Én még tavasszal a pincében jegyeztem elő pár palackkal. Amiből egyet a hétvégén ki is bontottunk.

Az Orsolya borokhoz szervesen hozzátartoznak azok címkéi. Eddig Ferencz Réka rajzai díszítették a palackokat, ennek viszont Tarnóczi Kincső első osztályos tanuló tervezte a címkéjét. Immár elmondható tehát, hogy Zoliék igazi családi borászattá váltak.

görbesoros kadarkaA pohárban piros színű bor fogad; ez nem is vörösbor – állítják többen is. Tipikusan silleres ez a szín, de nekem ennél vastagabb kadarka nem feltétlenül kell. Pláne ha ilyen komplex, izgalmas illat csapja meg az orrom, mint most. Málna, hecsedli, kis virág, édes fűszerek, kis bors – szétszálazhatatlan. Miként a korty is az. Cseresznyés, málnás, fűszeres ízvilág, vibráló savak, selymes textúra. A teste közepes, a lecsengése hosszú. Főleg ekkor jelennek meg benne a markánsabb fűszerek, érettebb gyümölcsök. Ez egy nagyon jó kadarka: izgalmas, fűszeres, itatja magát. Külön méltányoltam a 12,5-es alkoholt, az eleganciához és az egyensúlyhoz több nem is hiányzott. Nálam ez vaskos 8 pont, kíváncsi lennék, mit szólnának hozzá nemzetközi ítészek?

Mivel érzek magamban némi elfogultságot Orsiék irányába, ezért az idei síelésre kizárólag olyan borokat vittem, amikért én rajongok, és amiket számomra szimpatikus borászok készítettek. Kíváncsi voltam, hogy a teljesen elfogulatlan közönségnek is akkora örömet okoznak-e ezek a tételek, mint nekem. Nos, ennek a kadarkának az utolsó kortyaiért ádáz csatát vívtunk.

Címkék: kóstolás kadarka orsolya nyolcpontos 2007 ostoros

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr68945381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2009.02.16. 15:09:54

Micsoda dizájn! Van értelme itt bármi másnak?

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2009.02.16. 18:33:43

szívemből szóltál. . és mit ad Isten, én is pont síútra vittem az első palackomat. . másnap, harmadnap is gyönyörűen tartotta magát. . a megszállott keresés kezdi meghálálni magát és beváltani reményeinket (Veszter J., Bukolyi, Tarnóczi)

Capo di tutti Capi · http://www.izine.hu 2009.02.16. 23:05:38

Szekszárd. Meg fogsz lepődni, ahogy én is.

Benikuty 2009.02.17. 06:13:03

Dúzsi 2005-s Kadarka, és nem ilyen "olcsón".

kcu 2009.02.18. 09:57:28

Az eddigi címkék is zseniálisak voltak, de ez mindent visz!

planinás 2009.02.19. 11:56:56

Kadarka, kadarka és kadarka!!!

Mi a Szabó Zoliét (a szőlő szekszárdi)ittuk nem is olyan régen és az 5.pohár is csodálatos. Ja, és nem ennyiért.

szulfit 2009.02.22. 12:45:55

A poszton felbuzdulva vettem egy kartonnal, és nem bántam meg, hétfőn megyek a következőért (Gold Bistro, 3300/p). Abszolút a Buttler-kategória, talán kicsit könnyedebb, jobban iható. Amikor ilyen kadarkát iszom, tényleg elhiszem, hogy a kadarka a magyar PN, és tudunk valamit mutatni a világnak vörösborban is. Orsolyáéktól eddig inkább szép fehérborokat ittam, a vöröseik sosem nyűgöztek le, de ez igen. Amikor majd ilyen kadarkákat ihatunk féláron, akkor jön el a kánaán ...

Ja, és a címke nagyon nem tetszik, nem ilyen ár- és minőségi kategóriájú borra való (pedig értem a tréfát és nincs bajom a gyerekekkel).

vörös és fehér 2009.03.04. 16:37:18

@szulfit: cimkével kapcsolatban általában egyetértek, jelen bor azért nem akkora mennyiség, hogy emiatt ne fogyjon el, de valószínűleg a nagyobb palackszámú tételeknél már komoly cimke kell; pláne ha meg akarják akár 1 külföldi kereskedőnek is mutatni a palackot.

omega14 2009.04.11. 18:46:10

Eszméletlen ez a Kadarka, csak sajnos nagyon fogyogat, szerintem is tudja a 8 pontot. Az ár/érték szubjektív , én pár palackért szívesen adok ennyit.

Octopus 2009.04.14. 10:06:06

tényleg remek ez a bor! Micsoda tartás és arányok, gyönyörű szerkezet, tényleg vibrál a bor...
süti beállítások módosítása