Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Egy hét oportó II.

Lisicza & Gere Attila

2012.02.08. 06:00 - palack

Nem mondanám, hogy jóleső izgalommal teli várakozással készültem tematikus hetünk rám nehezedő részére. Ködbe vesző emlékeim közül még fel-felsejlenek foszlányok jóleső háztáji oportókról, ám ahogy kezdett érdekelni a bor, egyre kevésbé tudott izgalomba hozni ez a fajta. Azért volt egy és két pontban is szép élményem, a statisztikai átlag azonban, sajnos, közel sem emelkedett ilyen magasságokba. Az én merítésem egyrészt túlmegy minden határon, aztán ezt kompenzálandó a lehető legortodoxabb még annál is. Lisiczáék portugieserével átrándultam a szomszédos pécsi borvidékre némi fiatalos lendület és jóleső izgalom reményében, Villányba visszatérve pedig a negyedművelt borisszák leggazdaságosabb ajándékborát, az ez_is_Gere_ha_nem_is_Kopárt vizsgáltam meg felkészülve arra is, hogy legrosszabb esetben belealszom majd a pohárba.

Lisicza Pécsi Portugieser 2011

Közepesnél intenzívebb, fűszeres, borsos, céklás, meggyes illattal indít. Nem éppen hízelgő, de legalább nem is izgalmas. Kóstolva száraz, kicsit savanyú és nem kicsit lapos. Ízében éretlen meggyesség és némi kesernye a főszereplők. Savai erőtlenek, tanninja nincs, így aztán semmi íve nincs a kortynak, a szerkezet hiányosságait pedig az általa nyújtott nem létező hedonista pillanatok sem tudják feledtetni. Lecsengése meglehetősen rövid, konzisztensen illeszkedve az eddigi képbe miszerint nem igazán borszerű ez az egész. Nincs nagy baja, meg lehet inni (bár én három nap alatt még nem bírtam vele), de miért is tegyünk ilyet? Nagy csalódás és 3 pont. (1500 Ft)

Gere Portugieser Villány 2011

Közepesen intenzív illattal mutatkozik be, találkozhatunk benne fekete ribizlivel, édes fűszerekkel és némi bőrösséggel. Na, ez már egészen ígéretes kezdés, fordul a kocka, és bizony megkóstolva sem okoz csalódást. Majdnem közepes testű, sav és tannin rendben, persze egyik sem sok, mégis tisztességgel tartják a kortyot. Jól iható, friss, gyümölcsös karakterű, ugyanakkor színesíti a képet egy markánsan megjelenő étcsokis kesernye, amitől akár olyan érzésünk is támadhat, mintha itt megkapnánk az igazi Gere-borok kicsinyített változatát. Úgy is lehet fogalmazni, hogy inkább Gere, mint portugieser, viszont ez egyáltalán nem áll rosszul neki. Kellemes csalódás valahol 4 és 5 pont között. (1720 Ft)

A játszma nálam döntetlen: ahol reméltem, ott koppantam; ahol nem, ott cseppnyi reményt leltem.

Címkék: pécs kóstolás vörös négypontos ötpontos hárompontos gere attila villány portugieser lisicza oportó 2011 egy het oporto

4 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr24077180

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A mi oportónk 2012.02.13. 09:15:04

Kivágni nem kell, sokkal inkább a helyén kezelni. Nemcsak örömet okoz, de nem egy borászat sorsa múlik rajta, és egy Fordot nem kell versenyeztetni egy Audival. Még akkor sem, ha magától beparkol. Nem vagyok valami nagy Villány fanatikus, nem titok (...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.02.08. 07:39:30

azért a Lisicza leszereplése minimum szomorúsággal tölt el..

kuf 2012.02.10. 12:11:15

Gere Portugieser Villány 2011 multiknál is kapható, legutóbb talán 1300 pénzért vettem. Ennyit megér!

Satt1 2014.02.07. 22:36:29

tecsóban vettem nettó áron, azt hittem, jó lesz nekem. miután felbontottam, megkóstoltam, muss voltam rákeresni... művelt alkoholista túl jóindulatú volt. én 1000 ft fölött még nem ittam ilyen lőrét szódával nem ajánlom, kólával is csak 18 év alatt

Lisicza Pécsi Portugieser 2011

Közepesnél intenzívebb, fűszeres, borsos, céklás, meggyes illattal indít. Nem éppen hízelgő, de legalább nem is izgalmas. Kóstolva száraz, kicsit savanyú és nem kicsit lapos. Ízében éretlen meggyesség és némi kesernye a főszereplők. Savai erőtlenek, tanninja nincs, így aztán semmi íve nincs a kortynak, a szerkezet hiányosságait pedig az általa nyújtott nem létező hedonista pillanatok sem tudják feledtetni. Lecsengése meglehetősen rövid, konzisztensen illeszkedve az eddigi képbe miszerint nem igazán borszerű ez az egész. Nincs nagy baja, meg lehet inni (bár én három nap alatt még nem bírtam vele), de miért is tegyünk ilyet? Nagy csalódás és 3 pont. (1500 Ft)

via_alkoholista.blog.hu/2012/02/08/egy_het_oporto_ii

palack 2014.02.07. 23:38:06

@Satt1: Évjárat? Remélem nem a 2011-est vetted nagy várakozással :-)
süti beállítások módosítása